Duurzaam Vandaag
Image default
Adverteren

Wat doet een SEO specialist voor bedrijven?

Wat doet een SEO specialist voor een bedrijf?

Een SEO specialist is iemand die tracht websites hogerop te brengen in Google waardoor ze meer naamsbekendheid en klanten kunnen genereren. In de praktijk is een SEO specialist voor het grootste gedeelte van de dag bezig met allerlei klanten uit veel verschillende branches. Dit maakt dat de werkzaamheden van een SEO specialist erg gediversifieerd zijn. Doordat de klanten vaak uit verschillende branches komen en werkzaam zijn in verschillende landen moet de SEO specialist erg veel kennis van zaken hebben in verschillende onderwerpen.

Dit houdt in dat de SEO specialist in veel gevallen werkzaam is voor wel meer dan 10 verschillende klanten uit verschillende branches. In dit artikel gaan we verder in op wat een SEO specialist precies doet en waarom (bijna) ieder bedrijf wel aan SEO zou moeten doen om de klanten te bereiken. Sterker nog, waarom zouden bedrijven aan SEO moeten doen om de klanten de bedrijven juiste te laten bereiken?

Wat is SEO?

SEO staat letterlijk voor Search Engine Optimization en helpt bedrijven om hogerop in de zoekmachines te komen. Door dit te doen is het mogelijk voor deze bedrijven om meer omzet en naamsbekendheid te genereren. De bezoekers die worden getrokken naar de website zijn in veel gevallen kwalitatief hoogwaardige bezoekers doordat ze al op zoek waren naar een soortgelijke dienstverlening.

Een SEO specialist houdt zich in feite bezig met drie verschillende grote onderdelen. SEO kan dus worden onderverdeeld in drie facetten waardoor het voor de website eigenaren overzichtelijk blijft. SEO kan worden onderverdeeld in technische SEO, SEO content en link building. Het laatste is het onderdeel dat veruit de meeste tijd en energie kost voor de personen die hogerop in Google willen komen. De eerste twee onderdelen (technische SEO en SEO content) zijn eigenlijk voorwaardelijk voor het verkrijgen van een goede ranking binnen de verschillende zoekmachines.

Uiteindelijk is hetgene wat een website echt omhoog zal brengen veelal een goede link building campagne. Iedere SEO specialist die zich bezighoudt met het hogerop brengen van verschillende klanten uit verschillende branches weet dat het belangrijk is om sterke en kwalitatief hoogwaardige backlinks van andere websites te verkrijgen. Daarbij is het belangrijk dat de websites die een link plaatsen naar de website van een klant ook zelf een sterke SEO hebben. Dit maakt dat Google hier meer waarde aan hecht.

Bent u ook op zoek naar een ervaren SEO specialist? Bezoek dan eens de website van Ralf van Veen.

https://ralfvanveen.com/seo-specialist