Kun je met behulp van een crosstrainer je lichaam slanker maken?

Kun je met behulp van een crosstrainer je lichaam slanker maken?

Als het krijgen van een strak, slank lichaam bovenaan je lijst van fitness prioriteiten staat, is het tijd om die droom uit te laten komen. De crosstrainer in de sportschool bij jou in de buurt zorgt voor een veelzijdige training. Nieuwe sporters kunnen het apparaat op een lage stand gebruiken, terwijl ervaren fitnessgekken de weerstand kunnen opvoeren en die kilo’s kunnen verbranden.

Lichaamsbeweging verbrandt calorieën

Het krijgen van een slanker lichaam door middel van het doen van oefeningen, kun je bereiken als je zorgt voor een calorietekort, wat betekent dat je meer calorieën moet verbranden dan je dan zult consumeren. Het trainen op een crosstrainer is een eenvoudige manier om in de richting van dit doel te werken, omdat het apparaat kan bijdragen aan een snelle calorieverbranding. Iemand van ongeveer 90 kilo kan volgens HealthStatus gedurende een training van 45 minuten op de crosstrainer ongeveer 638 calorieën verbranden. In dezelfde hoeveelheid tijd zal een persoon van ongeveer 100 kilo +/- 832 calorieën verbranden.

Het krijgen van een slanker lichaam

Een training op de crosstrainer is zeker gunstig, maar verwacht niet dat als je na de training vanaf het apparaat op de weegschaal stapt, je meteen een enorm verschil ziet. De sleutel tot het krijgen van een slanker lichaam is, om naast alleen oefeningen te doen, ook op je dieet te letten. Je dieet draagt ook bij aan je doel om een slanker lichaam te krijgen en een gezond dieet en vijf uur cardio per week kunnen je al helpen om effectief gewicht te verliezen. Als je op je dieet let en een extra 500 calorieën per dag kunt verliezen met sporten en ook op je eten let, kun je dus een pond per week verliezen.

Voordelen van een crosstrainer

Hoewel het mogelijk is om een slanker lichaam te krijgen door het doen van verschillende oefeningen, zal het gebruik van een crosstrainer nog een aantal specifieke voordelen bieden. Deze vorm van lichaamsbeweging, waarbij je je voeten op de pedalen zet en deze ook gedurende de training op de pedalen houdt, heeft geen invloed op je gewrichten, waardoor het risico op letsel kleiner is dan bij het lopen op een loopband. Door de handgrepen van het apparaat te gebruiken, kun je je armen en bovenlichaam ook meteen trainen, wat resulteert in het verbranden van meer calorieën tijdens de training. Als je het apparaat achteruit beweegt, kun je volgens de MayoClinic.com ook je hamstrings en kuiten trainen.

Voorbeeld workout

Het trainen op een gematigd tempo op de crosstrainer, terwijl je TV kijkt, zal misschien enkele calorieën verbranden, maar een korte, krachtige workout is ideaal als je tijd beperkt is en je graag die extra ponden wilt verliezen. Shape Magazine adviseert je om de weerstand van het apparaat elke paar minuten te verhogen en een workout van minimaal 30 tot 60 minuten te doen. Als je de weerstand en de helling verhoogt, wordt je training intensiever en zul je sneller calorieën verbranden en je spieren extra versterken.

Wil jij een van de betere crosstrainers kopen? Ga dan hier naar toe om op www.crosstrainerinfo.nl een crosstrainer te kopen.

http://crosstrainerinfo.nl