Hoe krijg je het tussen de oren?

Hoe krijg je het tussen de oren? Veel organisaties werken met procedures. Dit is nodig voor kwaliteitsborging en, in sommige ...

Hoe krijg je het tussen de oren?

Veel organisaties werken met procedures. Dit is nodig voor kwaliteitsborging en, in sommige gevallen, voor de veiligheid. Het is voor deze organisaties belangrijk dat de klant de juiste route bewandelt.

Klanten, afnemers en belanghebbenden zijn in de afgelopen jaren steeds mondiger geworden. Ze willen weten waar ze aan toe zijn, welke stappen ze wanneer moeten zetten en ook waarom dit eigenlijk allemaal nodig is. Trouwens, ook voor de klant is dit fijn, want anders krijgt hij al snel het gevoel dat hij van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Het is daarom belangrijk dat je mensen al in een vroeg stadium informeert over het traject dat ze gaan doorlopen. Omdat uit onderzoek naar voren is gekomen dat  er in Nederland 2,5 miljoen laag-geletterden zijn (Stichting Lezen en Schrijven, 2017) volstaat het niet om een folder te overhandigen. Want wat is het nut van een folder die ongelezen in de vuilnisbak verdwijnt?

 Je wilt mensen dus vanaf het begin goed uitleggen wat er staat te gebeuren. Een explanimation is dan een waardevol communicatiemiddel. Een explanimation is een korte animatie video die is afgestemd op de kijker en tijdens een korte kijkduur alle fases van het traject bespreekt en toelicht.

Doordat animatie video’s een gesproken uitleg combineren met visuele cues wordt het verhaal een stuk beter te begrijpen. Bovendien kun je de animatie op verschillende plekken (bijvoorbeeld de wachtruimtes) laten terugkomen, waardoor de kijker de kans heeft om de video vaker te bekijken en zijn kennis op te frissen.

Hierdoor vergroot je het begrip voor de manier waarop jouw organisatie werkt, verminder je het risico op fouten en verhoog je de klant- of client tevredenheid op een manier die met andere vormen van voorlichting en communicatie buiten je bereik liggen.

 

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Media

Vermogen van Tristan Tate

Een introductie tot Tristan Tate Tristan Tate is een veelzijdige ondernemer, invloedrijke persoonlijkheid en voormalig kickbokser, met wortels in zowel de Verenigde Staten als het

Media

Vermogen van Priscilla Presley

Priscilla Presley heeft een fascinerend leven geleid dat haar tot een van de meest iconische figuren van de showbusiness heeft gemaakt. Als actrice, zakenvrouw en

Media

Vermogen van Paul van Vliet

Paul van Vliet is een naam die direct herkenning oproept bij liefhebbers van cultuur en comedy in Nederland. Als een van de meest iconische cabaretiers

Media

Vermogen van Patty Brard

Patty Brard is al decennialang een bekende naam in de Nederlandse entertainmentindustrie. Met haar charismatische persoonlijkheid, veelzijdige talent en zakelijke slimheid heeft ze niet alleen

Media

Vermogen van Patricia Paay

Patricia Paay is een naam die bijna niemand in Nederland onbekend zal zijn. Met een carrière die zich uitstrekt over meer dan vijf decennia, heeft

Media

Vermogen van Olga Commandeur

Olga Commandeur – Een Nederlandse Fitnessicoon Heb je je ooit afgevraagd wie Olga Commandeur is en waarom ze zo’n invloedrijke naam is in de Nederlandse

Media

Vermogen van Octave Durham

Octave Durham, beter bekend als “Okkie” of “De Spider-Man Dief”, is een naam die de kunstwereld nooit zal vergeten. Met een combinatie van charismatische flair

Media

Vermogen van Noor Alfallah

Noor Alfallah is een naam die steeds meer genoemd wordt in de wereld van popcultuur en celebrity-nieuws. De Kuwaiti-Amerikaanse filmproducente heeft niet alleen aandacht getrokken

Media

Vermogen van Nieky Holzken

Nieky Holzken is een naam die synoniem staat met zowel kickboksen als boksen. Met een indrukwekkende carrière en een enorme invloed binnen de vechtsportwereld, heeft

Media

Vermogen van Nico Aaldering

Nico Aaldering is een grote naam in de wereld van klassieke en luxe auto’s. Als een van de meest gerenommeerde autoverzamelaars en ondernemers in Nederland,

Media

Vermogen van Michelle Bollen

Michelle Bollen is een naam die steeds vaker opduikt in de Nederlandse online gemeenschap. Als influencer, ondernemer en moeder heeft ze een unieke plek geclaimd

Media

Vermogen van Melvin Hazes

De naam Hazes roept direct herinneringen op aan een van de meest iconische zangers uit de Nederlandse muziekgeschiedenis, André Hazes. Zijn muziek en nalatenschap hebben

Media

Vermogen van Mary Padian

Mary Padian, bekend van de populaire realityserie Storage Wars, is een naam die synoniem is geworden met unieke vondsten en antieke schatten. Als verzamelaar, ondernemer en

Media

Vermogen van Maya Meijer

Maya Meijer-Bergmans is een naam die vaak wordt genoemd in gesprekken over het behoud van cultureel erfgoed en innovatieve stedelijke ontwikkeling in Nederland. Als mede-oprichter

Media

Vermogen van Maurice Steijn

Maurice Steijn is een naam die steeds vaker wordt genoemd in de voetbalwereld. Of je nu een fervent voetbalfan bent, een sportliefhebber, of iemand die

Media

Vermogen van Mark Gillis

Mark Gillis is een naam die steeds meer weerklank vindt in de filmwereld. Als een veelzijdig Britse acteur, schrijver en regisseur heeft hij zijn stempel