Duurzaam Vandaag
Image default
Bedrijven

Mijn bedrijf groeit enorm: wat nu?

Ben je begonnen als klein bedrijf, waarbij je eigenlijk alle zaken zelf kon doen? Dan is groei natuurlijk fijn, maar er komt wel veel bij kijken. Vaak krijg je veel meer werk, zoals het aantal zendingen, administratie en transport. Dit kun je niet altijd zelf blijven doen, wanneer je blijft groeien. Een te snelle groei kan echter ook nare gevolgen hebben, als je het niet aan kunt. Wij geven je daarom een aantal tips.

Besteed je transport uit

Het eerste advies dat we je willen meegeven, is het uitbesteden van je transport. Je hoeft niet zelf door heel Nederland te bezorgen of je materialen te halen. Hiervoor kun je namelijk erg gemakkelijk een transportbedrijf inhuren. Ook als je eigenlijk alleen rondom je eigen woonplaats hoeft te vervoeren. Heb je goederentransport nodig van, naar of in Oosterhout? Dan kun je W&S Transport Oosterhout inschakelen. Dit is een goed transportbedrijf in omgeving Oosterhout met NIWO-vergunning. Je kunt met dit bedrijf rekenen op een veilig en goed vervoer van je goederen.

Verwaarloos je administratie niet

Wanneer een bedrijf begint te groeien, dan wordt administratie vaak vergeten of uitgesteld. Dit is echter een valkuil wat ervoor kan zorgen dat je overwelmd raakt en de groei op den duur niet meer aan kan. Door je administratie te verwaarlozen, heb je onvoldoende inzicht en zijn cijfers niet meer heel betrouwbaar. Je hoeft je natuurlijk niet zelf volledig over de administratie te buigen, maar het is wel belangrijk dat dit goed bijgehouden wordt. Ook hier kun je ervoor kiezen om uit te besteden. Zo zorg je ervoor dat het wel bijgehouden wordt, maar kun je zelf de focus leggen op andere taken.

Denk niet alleen aan nieuwe klanten

Door het groeien en de focus op het aantrekken van nieuwe klanten, kun je wel eens je huidige klanten vergeten. Ook dit is een valkuil waar veel ondernemers in trappen. Het onderhouden van klantrelaties is misschien nog wel belangrijker dan het aantrekken van nieuwe klanten, omdat oude klanten na een slechte ervaring niet terug zullen komen. Je moet er daarom voor zorgen dat ook je huidige klanten een fijn gevoel bij je bedrijf houden.