Duurzaam Vandaag
Image default
MKB

Het proces bij een goede klachtenafhandeling

Het afhandelen van klachten lijkt misschien eenvoudig. Toch is dit vaak een stuk complexer dan men denkt. Het is natuurlij kan groot belang om de klanten tevreden te stellen, en om hen te helpen en te begeleiden daar waar dat nodig is. Om dit zo goed mogelijk te doen, loopt men een aantal processen voor bij de klachtenafhandeling.

Verschillende processen

Zodra een klant een klacht heeft, zal hij of zij contact opnemen met het bedrijf. Het is dan van belang om goed te luisteren naar de klant en naar wat de klacht precies is. Door de klacht te registeren is het mogelijk om het later te verbeteren binnen het bedrijf. De volgende stap is om te bekijken wat een goede oplossing zou zijn voor het probleem. Is er een oplossing, en wat vind de klant een goede oplossing? Door middel van deze, en nog vele andere, vragen is het mogelijk om de klacht zo netjes mogelijk af te handelen. Een klacht afhandelen is erg belangrijk en dient dan ook perfect worden gedaan. Het is belangrijk dat je open staat voor de ideeën en voor de mening van de klant. Iedereen kent het wel: klant is koning!

http://www.fieldwise.nl/