Hoe genereren advertenties op google resultaten?

Bij een adwords campagne opzetten heeft men als doelstelling meer leads te genereren naar de website van je bedrijf.  Bij het opzetten van deze campagnes moet je eerst  op de hoogte zijn van een aantal dingen, je moet weten op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt, welke doelstelling je wilt bereiken, je doelgroep segmenteren, zorgen voor goede landingspagina’s,  opmaken van advertentieteksten enzovoort.   Deze manier van advertenties noemt men SEA ofwel search engine advertising.

Via deze manier betaal je een bepaald bedrag zodat je bovenaan in google komt voor de zoekwoorden die voor jou van groot belang zijn. Google Adwords kosten worden aangerekend per click die worden gedaan op jou advertentie,  je kan zelf kiezen hoeveel je uit wilt geven aan deze campagne door een maximum limiet in te stellen dat je wilt besteden. De prijs per klik hangt ook af van de belangrijkheid en populariteit van het zoekwoord waar jij jou advertentie wilt plaatsen.  Voor een populair zoekwoord zal je natuurlijk meer per click moeten betalen dan bij een minder gezocht woord.

Hieronder gaan we je even vertellen  hoe je adwords op google kan plaatsen.

Stap 1 is het maken van je advertentie, je schrijft de advertentie waarin je laat zien welk product of dienst je aanbiedt.  Vervolgens ga je de zoektermen kiezen  waarvoor je wilt dat je advertentie zichtbaar word gegeven in de zoekresultaten in google.  Als laatste kies je jou dagbudget in waar men niet over mag gaan.

Indien een surfer de desbetreffende zoekwoorden  in google search intypt, zal jou advertentie boven of naast de normale resultaten weergegeven worden. Doordat jou website boven de normale resultaten weergegeven wordt ga je duidelijk meer  klanten krijgen waardoor je ook meer gaat verkopen.  Om een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen kan je dit beste uitbesteden aan externe bedrijven die gespecialiseerd zijn in het opzetten van adwords campagnes en ook in het zoeken van de juiste zoekwoorden voor jou bedrijf.

http://www.e-conomy.nl/