Duurzaam Vandaag
Image default
Marketing

Een uitstekend fundament voor je website, content marketing

Content marketing is artikelen publiceren op externe sites en is een geweldige werkwijze om extra succes te verkrijgen met uw internet concern. Je site komt met content marketing veel hoger naar voren in de natuurlijke zoekresultaten. Je maakt hiernaast belangrijke en bruikbare links van blogs met een betrouwbare pagerank. Bovendien kan je vanwege het schrijven van artikelen een vakkundige worden betreffende een bepaald onderwerp.

Relevante en unieke artikelen typen heeft zodoende beslist gevolg en wordt doorgaans positief aanvaard binnen de virtuele wereld. Artikelen op externe websites publiceren is en blijft beslist een cruciale strategie van het verspreiden van goede content en het genereren van links.

Content Marketing, wat betekent het in feite?

Content marketing houdt in dat je een artikel schrijft op een andere internetpagina met een linkje naar je eigen site, zodat potentiele klanten en andere lezers ook jouw pagina bezoeken. Het uitwerking is dat jij eveneens nieuwe consumenten kan voortbrengen.

Belangrijke factoren bij content marketing

Idem als bij alle andere vormen van content marketing, zijn er bij artikelen publiceren op andere paginas zeker een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Wat kun je doen en wat niet.

Laten we de belangrijkste punten even gadeslaan:

Dit moet je toe te passen tijdens het schrijven:

  • Zorg dat je de lezer iets bijbrengt met je artikelen
  • Content is king, schrijf goede content
  • Publiceer regelmatig nieuwe advertorials
  • Stimuleer je lezers
  • Bepaal van te voren je doelgroep

 

Dit dien je zien te voorkomen:

  • Wees waakzaam dat je advertorials niet als spam gezien worden
  • Tracht de zoekmachines niet te manipuleren

Hoezo content marketing?

Waarom je artikelen zou moeten aanbrengen op andere websites, zullen wij jou eens haarfijn toelichten. Enkele voorbeelden zijn:

  • Uitbreiden en investeren in de kwaliteit van je netwerk
  • Veel meer reputatie ontvangen
  • Waardevolle backlinks inzamelen
  • Werken aan je eigen ‘expertstatus’
  • Werken aan een positief imago

Content marketing loont echt de moeite!