Als jij een bedrijfje hebt, dan wil je waarschijnlijk iets verkopen of een service leveren. Dat kan je niet in je eentje, je hebt natuurlijk klanten nodig. Dat betekent dat je veel contact met mensen zal moeten hebben. Vroeger deed je dat met brieven, toen met de telefoon en nu ook met elektronische mail. Toch luidt het gezegde ‘bellen is sneller’. Als jij of als een klant iets geregeld wil hebben, dan zullen ze meestal bellen. Dat is hartstikke snel, je hebt gelijk een antwoord of een gesprek.
Over het algemeen is het goed om veel aandacht aan het contact met klanten te besteden, maar in het bijzonder telefonisch contact vereist veel aandacht. Je wil je klanten goed te woord staan, ze helpen met problemen en vragen. Daarom moet jij als ondernemer er voor zorgen dat dit contact met klanten telefonisch vlekkeloos verloopt.
Nu zijn er twee mogelijkheden als systeem voor een telefooncentrale voor je bedrijf. Je kan er voor kiezen om de telefooncentrale in de cloud te plaatsen, of je kan het lokaal laten verlopen.
Voordelen van een telefooncentrale in de cloud, zijn dat je slechts een internetverbinding nodig hebt om dit uit te voeren én dat dit dus vanuit elke plek denkbaar kan gebeuren. Nu tijdens corona is dat dus heel erg handig, omdat je wil dat zoveel mogelijk mensen thuis werken. Als je een telefooncentrale in de cloud hebt, dan is het heel goed mogelijk om mensen thuis te laten werken. De meeste mensen hebben toch wel wifi. Bovendien zijn de aanschafkosten van een telecom goedkoper dan een locale telefooncentrale. Toch zitten hier ook voordelen aan verbonden, bijvoorbeeld dat als het internet uitvalt, jouw bedrijf nog steeds te bereiken is. Dat is ook heel belangrijk, je wil altijd bereikbaar blijven voor je klanten. Een nadeel hiervan is dat de aanschafkosten wel hoger zijn dan een telefooncentrale in de cloud. Het is maar waar je voorkeur ligt. |
https://www.groenewegendelft.nl/ |