Begrijp je klant

Klanten zijn vanzelfsprekend het allerbelangrijkst voor winkeliers. Zonder klanten kan er geen omzet worden gemaakt en natuurlijk ook helemaal geen winkel zijn. Klanten zijn allemaal verschillende soorten mensen. Winkeliers zouden eigenlijk een soort inzicht moeten krijgen in de klanten die ze krijgen. Hoeveel klanten zijn er dagelijks in mijn winkel? Hoeveel lopen er door? Heb ik vaste klanten die terug komen? Hoelang blijven ze gemiddeld in de winkel? Er is een systeem ontwikkeld die dit kan aantonen en vanuit daar conclusies kan trekken. Voor een winkelier is dit natuurlijk goud waard en kan dit de winkel op een positieve manier beïnvloeden.

Het onderzoeken naar die gegevens voor winkeliers heet retail analytics. Op deze manier kan er worden ondergezocht welk gedrag klanten vertonen. Door middel van Wi-Fi sensoren wordt het gedrag gemeten via de smartphones. Met gedrag bedoelen we de looplijnen, de tijd in de winkel en aankopen. Enigste wat wel van belang is dat de Wi-Fi sensor op de smartphone wel ingeschakeld moet zijn anders kunnen de onderzoek sensoren het niet meten. Het is een erge handige en nieuwe manier om inzicht te krijgen in jouw klanten.

Met dit systeem is ook te zien wie welke winkel in gaat. Stel een winkelier heeft klanten, dan kan hij uitvinden of zij een winkel loyaliteit hebben bij hem, door vaak terug te komen. Een bedrijf als Crumbbase maakt dit mogelijk om te meten voor winkeliers en is een handige tool om deze statistieken bij te houden. Dat klanten terugkomen is natuurlijk van erg groot belang voor een winkelier en met deze statistieken is dit terug te vinden.

Als winkelier zijn deze tools erg handig om de beschikking over te hebben en dan kan er worden gekeken op welke punten verbetering nodig is en dat komt eigenlijk net zoals de winkelier de klanten ook ten goede!

http://www.crumbbase.nl