Of je nu particulier of zakelijk de belastingdienst wil bereiken het kan soms lastig zijn om te weten op welke manier je met de belastingdienst contact wil opnemen. Dat komt ook doordat je voor de verschillende afdelingen, vaak ook verschillende telefoonnummers hebt. Als het bijvoorbeeld gaat om de afdeling toeslagen dan heb je een ander nummer dan als het bijvoorbeeld gaat om de afdeling wegenbelasting. Wil je de Belastingdienst klantenservice bereiken? Hier lees je hoe. In ieder geval is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je gegevens bij de hand hebt waarmee je kan aantonen dat het om jou gaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je Burgerservicenummer of je kenteken. DrukteIn bepaalde periode en ook op sommige momenten van de dag is het drukker bij de Belastingdienst dan op andere momenten. Het is goed om daar rekening mee te houden. De aangifte als particulier moet gebeuren tussen 1 maart en 1 mei. Uit de praktijk blijkt dat vooral in het begin en aan het einde van deze periode het druk is omdat veel mensen dan bezig zijn met de aangifte. Daarom kan je beter op een ander moment contact opnemen met de belastingdienst als je vraag niet de nodige spoed heeft en je kunt wachten. Hetzelfde geldt voor bepaalde tijden bij de belastingdienst. Die is het drukker dan op andere momenten. AlternatiefDe belastingdienst heeft een uitgebreide website waarop veel vragen die betrekking hebben op de aangifte beantwoord zijn. Hierdoor kan je ook zelf naar de informatie zoeken en deze vinden. Een tweede alternatief is om gebruik te maken van het keuzemenu. Het aanvragen van bepaalde formulieren kan je meestal al bereiken door de juiste keuze te maken en op die manier je formulieren vanzelf toegestuurd te krijgen. Verder is er ook veel online te regelen. Een belangrijke voorwaarde is dan wel dat je met DigiD kunt inloggen. Je kunt dan het beste gebruik maken van de speciale DigiD app. Per telefoon contact leggenToch zijn er momenten dat het verstandig is of dat je het zelf prettig vindt om een medewerker van de Belastingdienst aan de telefoon te hebben. In dat soort gevallen is het handig om te weten dat je met KlantenserviceDirect je eenvoudig contact kan maken. Dit bedrijf vindt het belangrijk dat je op een eenvoudige manier in contact kan komen met een bedrijf. Tegenwoordig worden dit soort telefoonnummers vaak afgeschermd maar door gebruik te maken van de service van KlantenserviceDirect weet je dat je direct doorverbonden wordt met de juiste afdeling. Lees deze blog voor meer informatie en op welke manier jij geholpen kan worden. Door snel verbonden te worden met de juiste afdeling, voorkom je wachttijd en heb je sneller antwoord op je vraag of je klacht. |
https://klantenservicedirect.nl/ |