Basis van essentiële auto-tuning

Beschrijving Als je je ooit hebt afgevraagd welke auto-afstemming is, lees dan het. Dit artikel dekt het onderwerp in het ...

Basis van essentiële auto-tuning

Beschrijving Als je je ooit hebt afgevraagd welke auto-afstemming is, lees dan het. Dit artikel dekt het onderwerp in het kort. Als u meer informatie nodig heeft over auto-afstemming, kunt u het internet onderzoeken of vragen om te zien wie weet waar ze het over hebben. Na het lezen van dit artikel moet u een goed idee hebben van hoe auto-afstemming werkt.

 

Wat is het verschil tussen stock-tuning en chip-tuning? Stock-tuning is eigenlijk de wijzigingen van de auto om het op zichzelf beter te laten presteren zonder extra onderdelen te gebruiken. Chip tuning, aan de andere kant, is een additief voor het ontwerp van de stock engine die een grotere vermogenswinsten of vermogen met een verminderd brandstofverbruik mogelijk maakt. Dus, hoe gaat men over auto tuning?

Er zijn een paar manieren.

 

o Ontstekingstiming – voor voorraadvoertuigen, ontstekingstiming wordt vaak aangepast door de bougies in de verbrandingskamer een aantal keren per contact fysiek te verplaatsen. Bougies zijn gemaakt van staal, wat de neiging heeft uit te breiden wanneer ze worden verwarmd. Deze expansie produceert een vacuüm, dat is hoe de energie die wordt geproduceerd wanneer de vonk ontsteekt, het metaal maakt. Door de bougies in verschillende ontstekingspunten in elke volgende ontsteking fysiek te verplaatsen, wordt het metaal gedwongen om op de gewenste manier uit te breiden en zo de hoeveelheid vermogen die wordt geproduceerd te maximaliseren.

 

o Ontstekingscoëfficiënt – een ontstekingspiraal wordt gebruikt als onderdeel van het brandstofafgiftesysteem van een voertuig. De opgerolde spoel wordt boven de spoelcontacten geplaatst in de Igniscope. Wanneer een vonk de metalen lading binnen de spoel ontsteekt, wordt vrijgegeven, waardoor het creëren van een elektrische stroom.

Deze stroom is hoe een technicus van een auto-afstemmen in staat is om aan te passen aan de hoeveelheid energie die op elk punt in zijn vliegbaan aan de ontsteker wordt verstrekt.

 

o Krukasolerantie – een andere manier waarop een auto-afstempaneel het ontstekingsproces verandert door de krukassen aan te passen. In basiswagenmotoren bevindt elk krukasamenstel direct onder de enkele cilinderkop. Het doel van deze krukassen is om de hoeveelheid rotatie te beperken en te regisseren die elke cilindergroep ervaart. Daarom moeten krukassen worden aangepast aan elke specifieke motor.

 

O-klepruimtes – ook vaak aangeduid als stamafdichtingen of klepgeleiders, de vrije ruimten binnen de kleppen zijn de plaatsen waar de klep volledig zal worden afgesloten als de druk overweldigend wordt. Het doel hiervan is om de ingang van overtollige gassen in de klep te voorkomen, evenals voorkomen van klepstoringen. Sommige tuningwinkels richten zich op het vergroten van de inlaatspruitstuktoleranties, terwijl anderen meer werken aan het verminderen van klepruimtes, zodat er een efficiëntere verbranding optreedt. Beide zijn belangrijke taken die moeten worden uitgevoerd door een winkel met ervaring en kwaliteitscontrolenormen.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Auto's en Motoren

Schuimkanon voor je auto

Het wassen van je auto op een hete zomerdag kan vervelend of rustgevend zijn. Dit is afhankelijk van je perspectief. Het gebruik van een schuimkanon